Неділя
13.07.2025
16:32
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт Лисиціної Г.В., практичного психолога, вчителя музики
Головна Реєстрація Вхід
Художня культура »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Мистецтво та художня культура

                                                               ТВОРЧІ  ЗАВДАННЯ

                              до  уроків  з  навчального  предмета «Художня  культура»  ( 9  клас )

 РОЗДІЛ  І.

 

Урок 1. Види мистецтва та специфіка їх художньо-образної мови.

  1. Я знаю, що  історично склались стійки форми існування мистецтва, це…
  2. Я вважаю, що між мистецтвом і реальністю є взаємозв’язок, який виражається в…
  3. Я знаю, що кожен вид мистецтва має свої особливі засоби  виразності, це…
  4. Я ціную мистецтво, бо без нього наша дійсність буде…
  5. Я вважаю, що у майбутньому з’явиться вид мистецтва___________________,який дасть людям змогу________________________, бо буде виражати___________________________________ .
  6. Намалюйте «Сяючого Аполлона» зі своїми музами. Подаруй кожному з героїв необхідний  атрибут його діяльності, поясніть позу кожного героя.
  7. Заповніть таблицю:

загальні особливості сприйняття мистецтв

                                       назва видів мистецтв

просторові мистецтва

 

часові

 

просторово-часові

 

  1. Продовжіть рядок  спільних слів, які характерні для різних видів мистецтва: композиція, ритм, інтонація, …
  2. З якою музою ви  хотіли  б  спілкуватися? Який  подарунок мріяли б отримати від  неї?
  3. Ви – міністр освіти. Ваші пропозиції стосовно обов’язкових предметів мистецтва, необхідних у загальноосвітніх навчальних закладах.

 

 

Урок 2. Архітектура. Скульптура.

  1. Я знаю три види архітектури, це…
  2. Архітектурні споруди бувають…
  3. Заповніть таблицю своїх уподобань мистецьких епох:

назва епох

стильові особливості архітектури

приклади споруд

Античність

 

 

Середньовіччя

 

 

Відродження

 

 

Класицизм

 

 

Новий час

 

 

Сьогодення

 

 

 

  1. Мені подобається вид скульптури………………, тому  що…………………………………………
  2. Заповніть порівняльну таблицю:

 

архітектура

скульптура

спільне

 

 

відмінне

 

 

  1. Складіть маршрутний лист світової подорожі, яку ви бажали б здійснити з метою відвідати певні  культурні  об’єкти.
  2. Опишіть усно  або  намалюйте будівлю школи ХХІІ сторіччя.
  3. Назвіть архітектурні відмінності, що відрізнятимуть ваше місто сьогоднішнє  від того, яким воно  стане, на вашу думку, через півстоліття. Зверніть  увагу  на  те, чого місту  бракує у наш час.
  4. Які скульптурні споруди, на вашу думку,  могли би прикрасити ваше місто, ваш район, вашу школу?
  5. У якому архітектурному стилі ви  мріяли  б  побудувати власний будинок? Які  мистецькі особливості ви бажали б  бачити у ньому?

 

Урок 3. Графіка. Живопис.

  1. Я знаю що живопис виник…, перші зразки були…
  2. Я вважаю, що розподіл живопису на види відбувся тому, що…
  3. На мистецькому аукціоні «Сотбіс» я бажав би  придбати картину …мого улюбленого художника…
  4. Я вважаю, що в навчальній програмі з образотворчого мистецтва  має бути розділ, присвячений художнику… та знайомству  з  його роботами…, тому що… 
  5. Я ціную живопис за…
  6. Запишіть у таблиці прізвища художників, що, на  ваш  погляд, залишили яскравий слід в історії мистецтва:

         країна

 

прізвище(а)  художника(ів)

      назва(и)  твору(ів)

        епоха (стиль)

Україна

 

 

 

Росія

 

 

 

Італія

 

 

 

Франція

 

 

 

Німеччина

 

 

 

Іспанія

 

 

 

США

 

 

 

за вашим вибором

 

 

 

  1. Я вважаю, що словом «художник» називають не тільки людину що створює  картини, а  й…
  2. Продовжить смисловий ряд  видів  діяльності людини, що потребують, на  вашу  думку, художньої праці: кіно, мультиплікація, комп’ютерна графіка, архітектура, дизайн…
  3. Назвіть прізвища видатних діячів науки, техніки тощо,  які творили  і у мистецькому напрямку.
  4. Я вважаю, що у наступному столітті живопис буде…

 

 

Урок 4. Декоративно-ужиткове мистецтво

  1. Я вважаю, що декоративно-ужиткове мистецтво ……потрібно, тому що…
  2. Я вважаю, що напрямки декоративно-ужиткового мистецтва розвивалися нерівномірно тому, що…
  3. Я знаю, що в кожній  країні  провідними  є  зазвичай  декілька  напрямків декоративно-ужиткового  мистецтва, тому що…
  4. Знайди потрібне словосполучення, що стійко склалося с часом у зв’язку з посиленим розвитком і перевагою виробництва, або напрямку художнього мистецтва у  діяльності певних країн.

Венеціанське

Перські

Бразильський

Димківська

Петриківський

Українська

Китайська

Вишиванка

Порцеляна

Карнавал

Скло

Килими

Розпис

Іграшка

 

  1. Я знаю, що  найвідомішим  в  Україні  та  за  її  межами  є  ярмарок, на якому широко представлені вироби декоративно-ужиткового мистецтва. Щороку  традиційно  він  проходить  в…
  2. Я знаю, що  видатний письменник…  дав  йому  яскравий  опис  у повісті…., а  видатний  російський композитор …створив  оперу…
  3. Викресліть зайве. Декоративно-ужиткове мистецтво:  ринок, глечик, музей, писанка, кераміка, пейзаж, скульптура, ювелірний виріб, мозаїка, бісер,  вироби з дерева, лозоплетіння, скань, дизайн, архітектура, фотографія.
  4. З  усіх напрямків декоративно-ужиткового мистецтва  найбільше  мене  приваблює …, тому  що…
  5. У моїй родині …(хто  саме, або  навіть декілька поколінь) займаються(лись)… ремеслом.
  6. Назвіть художні твори, героями котрих були майстри народних промислів.

 

 

Урок 5.  Художня  фотографія. Комп’ютерна  графіка.

               Художні можливості та застосування в культурі

     

      1.   Я знаю, що  винахід фотографії  належить  …   , який жив у Франції.

      2.   Поява фотографії  втілила в дійсність слова:  «Зупинись мить, ти прекрасна». Кому вони  

      належать?

3.   Я вважаю, що у наступному столітті  з фотографією  відбудеться…

4.   Я знаю, що  функцію фотографії може виконати…

5.   Я вважаю, що комп’ютерна графіка зробила можливим …

6.   Моє ставлення до комп’ютерної графіки…, я мрію  застосувати її у…

7.   Я вважаю, що комп’ютерна графіка …замінить живопис, тому що…

8.   Продовжити речення.  Комп’ютерна графіка  застосовується у мультфільмах, фільмах,     

      комп’ютерних іграх…

9.   Порівняти  можливості  відеозйомки   і  фотографії:

 

                 фотографія

                   відеозйомка

відносно часу

 

 

відносно охоплення подій

 

 

відносно способу зберігання

 

 

відносно мети

 

 

інше

 

 

10.  Я бажав би зафіксувати такі події  власного життя…

 

 

Урок 6. Музика вокальна, інструментальна, театральна. Музичні жанри і форми.

 

1. Я знаю, що  поява  вокальної  музики  була пов’язана  в  житті  людини  з…

2. Я знаю, що інструментальна музика виникла з того, що люди…

3. Розташуйте  послідовно  у  вигляді  часового  відрізку  появу  напрямків музики   згідно  їх виникнення.

_______________________________________________________________________________________

   давні часи                                                                                                                                     сьогодення

       джаз, інструментальна музика, симфонічна музика, фортепіанна  музика, вокальна музика, поп- 

       музика, рок- музика.

4. Ви-маркетолог світової   компанії  звукозапису. Складіть перелік майбутньої продукції (напрямок 

    академічної музики), яку ви запропонуєте  споживачам. Поясніть  принцип, за  яким  ви  робили   

    відбір. 

5. Які, на вашу думку, твори академічної музики мають  бути  в  навчальній програмі з музичного    

    мистецтва в загальноосвітніх закладах? Чому  саме вони?

6. Ви збираєте інформацію  про розвиток культури  планети Земля для жителів інших планет. Які  

    музичні твори ви б запропонували інопланетянам для ознайомлення з музичною культурою землян?

7. Яким,  на вашу думку,  повинен  бути  гімн України?

8. Я вважаю, що народні пісні вчать…

9. Заповніть таблицю:

члени  родини   

улюблені  народні   

           пісні

 улюблені  авторські  пісні

  класична   музика

                інше

 

 

 

 

 

 

 

10. Складіть каталог академічної музики, яка  подобається  вашій  родині.

 

 

 

 

Урок 7. Музичні жанри і форми  - камерно-інструментальні та симфонічні.

 

1. Слово  «симфонія»  в перекладі  з  грецької  означає…

2. Заповніть таблицю:

 

       симфонічна  музика

          камерна  музика              

спільне

 

 

 

відмінне

 

 

 

      3. Я знаю, що «батьком  симфонії»  вважається…

4. Я знаю, що віденські класики, це композитори…

5. З  музикою  якого  композитора, на  ваш погляд, неодмінно  треба ознайомитись  в    

    навчальних загальноосвітніх закладах?

6. Спрогнозуйте, якою буде ( чи буде взагалі існувати в сучасному вигляді) симфонічна музика 

     наступного століття? Обґрунтуйте свою думку.

7. Чи  потрібно культурній людині ХХІ століття знати класичну музику?

8. Фахівцями доведено, що  завдяки використанню класичної  музики збільшуються надої молока,   

    приріст ваги у  тварин, ріст рослин. Чому, на вашу думку, класична музика стимулює природу до   

    позитивного розвитку?

9. Доповніть вислів: «Симфонічний оркестр  - великий колектив музикантів, що виконують симфонічні

    твори. Симфонічний оркестр складається з 3 груп інструментів : духові, струнні та… інструменти».

    10. Вкажіть у відсотках на круглій діаграмі свої уподобання відносно запропонованих вам напрямків

    музичної культури: рок, джаз, поп, опера, симфонія, балет, фольклор, камерна музика, інше.

 

 

Урок 8. Музично-театральні  жанри і форми. Напрямки  музики масових жанрів.

 

  1. Який зв'язок мають опера і античний  театр?
  2. Викресліть зайве. Опера складається  з різних  номерів - це: арії, аріозо, мізансцени, дуети, хорові сцени, балетні номери, пісні, каватини, тріо, інтродукції, симфонічні антракти, діалоги, речитативи, монологи.
  3. Заповніть таблицю:

 

                  опера

                       балет

спільне

 

відмінне

 

 

  1. Відзначте особливості  балетної  хореографії:

      класичний   танець

 характерний   танець

 

 

 

  1. Заповніть таблицю власних уподобань в номінації  «опера»:

 

                автор   опери 

     назва   опери

    стильовий   напрямок

українська

 

 

 

зарубіжна

 

 

 

  1. Заповніть таблицю  власних уподобань в номінації «балет»:

 

                автор   балету

     назва   балету

    стильовий  напрямок

український

 

 

 

зарубіжний

 

 

 

  1. Обміркуйте  і  доведіть. Рок-опера -  це трансформація жанру, чи  відособлення жанру, переродження чи щось інше?
  2. Ви – головний продюсер  конкурсу «Гремі». Кого з виконавців ви б  номінували  на  премію? В якій послідовності?
  3. У вас романтичне побачення. На який концерт ви б запросити кохану людину?
  4. Створіть  своєрідний розклад  музичних творів, які  допомогли б  вам  провести день приємно  та цікаво.

        призначення   музики

                   назва  твору

               автор,  виконавець

для прокидання

 

 

для зарядки

 

 

для  допомоги у навчанні

 

 

для спілкування з друзями

 

 

для розваг

 

 

для спілкування з  родиною

 

 

для засипання

 

 

 

 

Урок 9. Основні елементи художньо-образної мови театрального мистецтва. Театральні професії.

 

  1. Я знаю, що театр виник у … столітті в … (країна).
  2. Поясніть афоризм: «життя – театр, а люди у ньому-актори».
  3. Доповніть список потрібних театру професій: актор, режисер…
  4. Назвіть провідних акторів, головного режисера театру свого міста.
  5. Зробіть  власну «алею  кінозірок»:

                         українські     актори

                                 зарубіжні      актори

 

 

  1. Заповніть  таблицю  власних  уподобань:

         назва  фільму

                              актори

                режисер

 

 

 

 

 

 

  1. Ви – продюсер. Який літературний твір ви б  обрали для  сценарію  театральної  постановки? Кого з  режисерів  і акторів ви б запросили?
  2. Що б  ви  хотіли  змінити у сучасному театрі? Чому? Обґрунтуйте відповідь.
  3. На яку театральну виставу  ви б  хотіли  запросити  кохану  людину?
  4. Складіть  п’ятірку кращих театрів світу.

                          назва    театру

               країна, де  знаходиться  театр

 

 

 

 

Сценарій позакласного заходу:  «Чарівний світ мистецтва»

Голос за сценою:

У грецький міфології Парнас –  гора, де мешкають юні діви – музи, доньки Зевса та Мнемосини. Кожен рік, весною та літом заводять вони свій незвичайний хоровод. Сам Аполлон – покровитель мистецтв, бог світла, гармонії та поетичного натхнення супроводжує чудовий спів муз грою на золотій кіфарі. (звучить Сіртакі, виходять Аполлон і музи)

Величаво йде Аполлон попереду хору муз, увінчаний лавровим вінком, за ним ідуть музи: Калліопа — муза епічної поезії, Евтерпа — муза лірики, Ерато — муза пісень про кохання, Мельпомена — муза трагедії, Талія — муза комедії, Терпсіхора — муза танців і Полігімнія — муза священних гімнів. 

Аполлон:

 О, музи! Запросив я вас зараз
Не для пісень солодких
І не для того, щоб у хороводі
Кружляти нам під дзвін кіфари.
Зібрав я вас на суд, о музи!

Так, не легке завдання дав мені батько, всемогутній громовержець Зевс-дізнатися, чому ж навчилися прості смертні за сотні літ. Не треба було хвалитися, собою любуватися перед ним. І хто ж тепер допоможе мені?

Полігімнія:  Тобі допоможемо ми, адже наш ти покровитель. Ну що ж, сестри, готові розповісти, якими талантами тепер володіють смертні ?

Музи хором: Готові.

Аполлон: Що скажете,  Калліопа, муза епічної поезії та Ерато, муза ліричної поезії?

Калліопа:  Я – Калліопа – покровителька епічної поезії – прилітаю сизокрилим орлом до поетів, які прославляють подвиги героїв, і в дзьобі приношу їм лаврові листочки, з яких вони збирають необхідні слова-рими. 

 

Евтерпа: Я – Евтерпа – покровителька ліричної та любовної поезії, прилітаю барвистим метеликом до мрійливих поетів, і вони збирають з моїх крилець вигадливі слова-рими. 

 

Калліопа: Люди придумали багато  віршованих творів ліро-епічного жанру, у яких вони  розповідають про важливі проблеми минулого, сучасного чи майбутнього.

Евтерпа : Послухай Аполлон один із творів:

 

Мистецтво

Коли усе в тумані життьовому
Загубиться і не лишить слідів,
Не хочеться ні з дому, ні додому,
Бо й там, і там огонь давно згорів, —

В тобі, мистецтво, у тобі одному
Є захист: у красі незнаних слів,
У музиці, що вроду, всім знайому,
Втіляє у небесний перелив;

В тобі, мистецтво, — у малій картині,
Що більша за усей безмежний світ!
Тобі, мистецтво, у твоїй країні

Я шлю поклін і дружній свій привіт.
Твої діла — вони одні нетлінні,
І ти між квітів — найясніший квіт!

 

Аполлон:  Не думав я, що люди можуть так передавати свої почуття!

 А що запропонуєте нам ви, сестри Талія і Мельпомена.

Талія і Мельпомена: Ми, музи комедії і трагедії, нам підвласні сміх та сльози людські. Так ось, Аполон, ми говоримо тобі, давай переглянемо еллінську виставу і  ти переконаєшся у цьому.

Аполлон: Я багато у житті бачив вистав греків,  а чи є ваші прихильники в інших землях? Принесіть- но мені карту світу( несуть карту, Аполон вказує пальцем і читає): Україна!

Т. М : Так, звичайно, і там нас знають і поважають люди.

Сценка .

Аполлон: Дякую, розвеселили мене брати – українці. Сподіваюся і Зевсу сподобається. Що приготувала ти нам, Ерато, муза пісень про кохання?

Ерато: Дуже подобаюсь я людям, частенько звертаються вони до мене, адже це почуття притамане усім і робить кожного здатним складати та виконувати пісні про кохання.

Пісня «Ассоль» (дівчата 6 кл.)

Пісня: «Палала» Казаченко Ганна, учениця 10 класу.

Аполлон: Розчулили мене до сліз пісні людей! Гарячі в них серця, наповнені любов’ю.

А де ти,Терпсихоро, одна з найулюбленіших моїх муз, розкажи нам, які ж танці зараз полюбляють люди?

Терпсихора:

Мені підвладне все музичне, 
І в танцях ліній, і рухів ідеал, і грація 
Струнких дівчат, коли у коло всі беруться, 
Або по сцені плавно в’ються, красою 
Звеселяють зал і тішать душу. 

О,  повелителю мій, величезну кількість танцювальних жанрів вигадали смертні. Та одним з найкрасивіших є вальс!

Танець Вальс (учні 1-3 кл.)

Аполлон: Гадав я, що краще за сіртакі немає танців, але ж люди мають такі таланти!

Заходить Богиня Ізо.

Аполлон: Хто ти, прекрасне дитя?

Ізо: Богиня я, Ізо, покровительниця образотворчого мистецтва. Почула я вашу розмову та й вирішила вам допомогти, але ж за сотні літ людство вигадало нові види мистецтв, таких як живопис, архітектура, скульптура, графіка, дизайн. Дозвольте і мені продемонструвати свої вміння.

Виходять живопис, графіка, скульптура, архітектура, дизайн.

Аполлон: О, як же це цікаво! Ми будемо раді побачити щось нове, так сестри-музи?

Музи: Так, Так!

Живопис:      Без слів не можна вірша написати,

                       Без нот не можна музики заграти,

                      В живописі ж своя є мова-

                      Це мова фарб, це гама кольорова.

Графіка:       У лініях, штрихах і плямах

                       Немов сховався цілий світ,

                       Скажіть, що це – перо, чи маркер,

                        А я скажу: ні, це політ.

                        Політ фантазії і мрії,

                        Краса очей, краса сердець,

                        Бо ж дивним даром володіє
                        І маркер, і графічний олівець.

Скульптура:  Хто скаже, що без мене
                       Може світ цей існувати,

                       Красу і грацію скульптури
                       Повинен кожен цінувати.

                       Я промовляю музикою каменю й граніту,

                       Що десь затихла вдалині античного світу.

Архітектура: У мене є можливостей багато,

                        Я можу храми і собори будувати.

                         Вражаю величчю й красою,

                         Завжди пишаюся собою.

                        Я твір мистецтва, створений руками,

                        Мене створили люди власними руками.

                         Я є прекрасного творець, архітектура – ремесло,

                          Пластичний вид мистецтв.

                         А ще застиглой музикой мене всі називають,

                         Хай красота й радість в світі процветають.

Ізо:  Але це ще не все! Дизайн підготував для вас незвичайне шоу. До вашої уваги показ капелюшків!

Дизайн:             Всіх таємниць моїх повинні ви збагнути,

                           Усі ми фантазери, мелодію мистецтв повинні чути.

                            А модні капелюшки, одяг і прикраси,

                           Завжди поліпшують наш настрій.(показ колекції капелюшків)

 Аполлон: Ви мене приємно здивували! Ми дуже просимо залишайтеся з нами на Парнасі, будемо разом творити прекрасне на радість богам і людям.

Ізо: Із задоволенням  залишуся з вами.

Полігімнія: Гадаю я, що нарешті прийшов і мій час!

Аполлон: Так, моя помічнице, Полігімнія, муза священих гімнів!  Нехай твоя урочиста пісня прозвучить на честь усіх твоїх сестер, які сьогодні довели  нам, що всі види мистецтва прекрасні, безмертні, потрібні людям для того, щоб вони були чуйними, відвертими, могли творити добрі вчинки та спів- переживати, радіти від щирого серця,  виражати свої почуття та мрії,а основне- щоб оволоділи головним мистецтвом – мистецтвом жити.

Звучить фінальна пісня.( «Вибір». Казаченко Аня)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Архів записів

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples