Понеділок
14.07.2025
00:37
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт Лисиціної Г.В., практичного психолога, вчителя музики
Головна Реєстрація Вхід
Психологічний інструментарій »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 

Вправи для учнів: 

1. Позитивні і негативні емоції

2. Риси характеру

3.Посади дерево

4.Збери сім`ю

5.Кольорові іграшки.

 

 

 

ВИЗНАЧЕННЯ ТИПУ ТЕМПЕРАМЕНТУ УЧНЯ

 

Мета:             визначити тип темпераменту учня.

Вік учнів:      6-11 років.

Обладнання: бланк спостереження за учнями.

Інструкція:     для правильної оцінки особливостей темпераменту слід дотримуватись наступних умов:

а)   оцінювати їх у різноманітних видах реакцій;

б)   знати, в яких саме реакціях особливо яскраво проявляється темперамент.

1.     У ситуації, коли потрібно діяти швидко:

а)    легко включається в роботу;

б)   діє із захопленням, пристрастю;

в)   діє спокійно, без зайвих слів;

г)    діє невпевнено, боязко.

2.     Як реагує на зауваження вчителя?

а)    каже, що надалі так чинити не буде, але через деякий час робить те ж саме;

б)   обурюється, що йому роблять зауваження;

в)    вислуховує, реагує спокійно;

г)    ображено мовчить.

3.     Під час обговорення з товаришами питань, що його дуже хвилюють, висловлює власну думку:

а)    швидко із запалом, але прислухається до висловлювань інших;

б)   швидко, пристрасно, але не слухає інших;

в)    повільно, спокійно, але впевнено;

г)    з великим хвилюванням та сумнівом.

4.     У ситуаціях, коли потрібно здавати контрольну роботу, а вона ще не закінчена або зроблена, як виявляється, з помилкою:

а)    легко реагує на ситуацію, що склалася;

6)   поспішає закінчити роботу, обурюється з приводу помилки;

в)    працює спокійно, доки вчитель не підійде до нього і не візьме роботу;

г)    здає роботу, але висловлює невпевненість, сумніви щодо правильності її виконання.

5.     Під час розв'язання складної задачі (або прикладу), якщо вона одразу не виходить:

а)    кидає, потім знову береться до розв'язання;

б)   розв'язує вперто й наполегливо, але час від часу висловлює різке незадоволення;

в)    розв'язує спокійно, сумлінно;

г)    виявляє розгубленість, невпевненість.

6.     У ситуації, коли учень поспішає додому, а вчитель або актив класу пропонує йому залишитись у школі після уроків для виконання конкретного завдання:

а)    швидко погоджується;

б)   обурюється;

в)   залишається без суперечки;

г)    виявляє розгубленість.

7.     У незнайомій обстановці:

а)    виявляє максимум активності, легко і швидко отримує потрібні відомості для орієнтування, швидко приймає рішення;

б)   виявляє активність у якомусь певному напрямі, через це не отримує потрібних відомостей, але рішення приймає швидко;

в)    спокійно обдивляється навколо, з рішенням не поспішає;

г)    боязко знайомиться з обставинами, рішення приймає не впевнено.

 

Обробка отриманих результатів.

Літери попереду варіантами поведінки означають:

а - сангвінік;

б - холерик;

в - флегматик;

г - меланхолік.

Приклад оформлення результатів спостереження.

Учень ______________________________________

Ситуація

Темперамент

а

б

в

г

1

сангвінік

+

 

 

 

2

флегматик

 

 

+

 

3

холерик

 

+

 

 

4

холерик

 

+

 

 

5

холерик

 

+

 

 

6

меланхолік

 

 

 

+

7

холерик

 

 

 

 

Разом

1

4

1

1

Висновок: темперамент учня наближений до холеричного типу

 

 

ТЕСТ «ТВОРЧІ СХИЛЬНОСТІ УЧНЯ»

 

Мета:             визначити характер творчих здібностей учня.

Вік:                 7-12 років.

Обладнання: роздруковані бланки тесту, олівці чи ручки.

Інструкція:    учень має уважно прочитати кожне ствердження, обвести слово «так», якщо він згоден, слово «ні», якщо написане не співпадає з його думкою.

Так    Ні      1.   Я люблю складати власні пісні.

Так    Ні      2.   Я люблю гуляти один.

Так    Ні      2.   Мої мама й тато люблять грати із мною.

Так    Ні      2.   Я ставлю багато запитань.

Так    Ні      2.   Створення розповідей і казок — нікчемне заняття.

Так    Ні      2.    Я люблю, щоб у мене було тільки один або двоє друзів.

Так    Ні      2.    Я нічого не маю проти, якщо іноді змінюються правила гри.

Так    Ні      2.   У мене є кілька дійсно гарних ідей.

Так    Ні      2.   Я люблю малювати.

Так    Ні      2.   Я люблю справи, які важко робити.

Так    Ні      2.    Сонце на малюнку повинне бути завжди жовтим.

Так    Ні      2.    Я люблю розбирати прилади та іграшки, щоб зрозуміти, як вони працюють.

Так    Ні      2.    Мені більше за все подобається розфарбовувати малюнки розмальовок, ніж малювати самому.

Так    Ні      2.   Легкі загадки — найцікавіші.

Так    Ні      2.    Іноді тато або мама займаються чим-небудь разом зі мною.

Так    Ні      2.    Я люблю дізнаватися нове про тварин.

Так    Ні      2.    Мій тато любить робити що-небудь по господарству.

Так    Ні      2.    Я не люблю, коли інші діти ставлять багато запитань.

Так    Ні      2.    Важко знайти собі заняття, коли перебуваєш на самоті.

Так    Ні      2.    Мій тато вважає, що я зазвичай дію правильно.

Так    Ні      2.    Я люблю розповіді про давнину.

Так    Ні      2.    Я охочіше граю в старі ігри, ніж у нові.

Так    Ні      2.    Якщо те, що я хочу зробити, виявляється важким, я відмовляюся від цієї ідеї й беруся за що-небудь інше.

Так    Ні      2.    Я завжди граю з друзями, один я не люблю грати.

Обробка отриманих результатів.

За кожну позитивну відповідь (обведене слово «так») нараховується 1 бал, за негативні відповіді (обведене слово –«ні») — 0 балів.

Увага! У пунктах 5, 6, 11, 13, 14, 18, 19, 22, 23, 24 оцінювання проводиться у такий спосіб: за відповідь «так» нараховується 0 балів, а за відповідь «ні» - 1 бал. Це робиться тому, що у зазначених пунктах затверджується ознака, протилежна тій, що визначається. Схильність дитини до творчості складається з таких його якостей, як розмаїття інтересів, незалежність і гнучкість розуму, допитливість, наполегливість. Нарешті, істотне значення має й обстановка в родині дитини. Проаналізуємо ці якості.

1.    Розмаїття інтересів.

Підрахувати загальну суму балів за відповіді учня в пунктах 1, 5, 9, 16, 21. Кількість набраних балів відповідає ступеню виразності розмаїтості інтересів дитини:

I     ступінь        0-1 бал (слабко виражений);

II    ступінь        2-3 бали (виражений середньо);

ІІІ   ступінь        4-5 балів (явно виражена).

2.    Незалежність.

Підрахувати загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 2, 8, 11, 13, 19, 24. Кількість набраних балів відповідає рівню незалежності дитини:

I     ступінь        0-1 бал (слабко виражений);

II    ступінь        3-4 бали (виражений середньо);

ІІІ   ступінь        5-6 балів (явно виражена).

 

3.    Гнучкість, пристосовність.

Порахувати загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 6, 7, 22. Кількість набраних балів відповідає ступеню виразності гнучкості поведінки дитини:

I     ступінь        0-1 бал (слабко виражений);

II    ступінь        2 бали (виражений середньо);

ІІІ   ступінь        3 балів (виражений явно).

4.    Допитливість.

Підрахувати загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 4, 12, 18. Кількість набраних балів відповідає ступеню виразності допитливості дитини.

I     ступінь        0-1 бал (виражений слабко);

II    ступінь        2 бали (виражений середньо);

III   ступінь        3 бали (виражений явно).

5.    Наполегливість.

Підрахувати загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 10, 14, 23. Кількість набраних балів відповідає ступеню виразності наполегливості дитини.

I     ступінь        0-1 бал (виражений слабко);

II    ступінь        2 бали (виражений середньо);

III   ступінь        3 бали (виражений явно).

6.    Відомості про сімейну обстановку.

Підрахуйте загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 3, 15, 17, 20. Кількість набраних балів відповідає ступеню сприятливого впливу сімейної обстановки для розвитку творчих схильностей  дитини:

I     ступінь        0-1 бал (мало сприяє);

II    ступінь        2-3 бали (сприяє середньо);

III   ступінь        4 бали (явно сприяє).

 

 

ТЕСТ «ФАНТАЗІЯ

 

Мета:           визначити рівень розвитку уяви в учнів.

Вік учнів:     6-14 років.

Обладнання:   роздруковані бланки тесту, олівці чи ручки.

Інструкція:  учень має відповісти «так» або «ні» на

                      наступні запитання.

1.    Чи захоплюєшся ти малюванням?

а)  так;                  б)       ні.

2.    Ти часто сумуєш?

а)  так;                  б)       ні.

3.    Розповідаючи про який-небудь життєвий випадок, чи прикрашаєш свою розповідь вигаданими деталями?

а)  так;                  б)       ні.

4.    Виявляєш ініціативу в навчанні? (За власним бажанням читаєш додаткову літературу з теми, яку вивчаєте на уроці, стараєшся якось по-особливому оформити свій реферат та ін.)

а)  так;                  б)       ні.

5.    У тебе розмашистий почерк?

а)  так;                  б)       ні.

6.    Чи сперечаєшся ти із батьками щодо одягу, орієнтуючись на власне почуття красивого?

а)  так;                  б)       ні.

7.    Чи маєш звичку, занудьгувавши, малювати одні й ті самі фігурки?

а)  так;                  б)       ні.

8.    Чи полюбляєш імпровізувати (вносити свої зміни), коли граєш музику, танцюєш або читаєш вірш?

а)  так;                  б)       ні.

9.    Твої твори з літератури більш змістовні, ніж у твоїх однокласників?

а)  так;                  б)       ні.

10.  Тобі сняться незвичайні сни?

а)  так;                  б)       ні.

11.  Чи легко ти зорієнтуєшся в обстановці (наприклад, знайдеш будинок), якщо місцевість буде знайома тобі лише за описом?

а)  так;                  б)       ні.

 

 

12.  Чи траплялося так, що ти плакав, дивлячись фільм або читаючи книгу?

а)  так;                  б)       ні.

Обробка отриманих результатів.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

а)

2

1

1

2

1

2

0

і

2

1

і

1

б)

1

2

0

і

0

1

і

0

1

0

0

0

 

14-16 балів. У дитини багата фантазія. Вміло спрямована, вона прикрасить її життя, принесе багато радості їй та оточуючим.

9-12 балів. Дитина здатна фантазувати, але потребує стимулювання цих здібностей.

5-8 балів. Скоріше за все, дитина - реаліст. У певному сенсі це збіднює її життя. Потрібно пробудити в неї бажання фантазувати і роз­винути ці здібності.

 

 

 

 

 

 

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Архів записів

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples